2006/11/15

3. Ura artean (plastika)

Sarrera:
Uraren errepresentazioa era ezberdinez azaldu da, eta artearen historian zehar zenbait artistek eta arte-taldeek erabili ohi izan dute.

Lanaren prozedura:
Ariketa honek bi alde izango ditu: bata teorikoa, praktikoa bestea.
Alde batetik arlo ezberdinetako egile jakin batzuek egina aztertuko duzue.
Hori dela eta maila teorikoan, urari buruzko artelanekin eta egileekin zerrenda bat egingo duzue, baina ikasle bakoitzak sortu nahi dituen gaiak ere kontuan hartzen. Horrekin batera txosten labur bat prestatuko duzue, non bilduko dituzuen irudi grafikoak (hau ez da posible izango musika edo dantzaren aldeko obra sortu nahi badute); bai eta asmatu nahi den obraren izenburua ere, egilearen edo egileen izena, jaio -eguneko lekua eta data, urarekin lortu nahi duten harremana, eta azkenik iruzkin laburtua.
Arlo praktikoan, asmatu nahi duzuen obra artistiko hori egitean datza, horren burutzapenean.
Edozein arlo artistikori dagokiona izan liteke; hots, pintura, eskultura, ikus-entzunezkoa, argazkigintza, antzerkia edota dantza... Gure egunerokotasunean duen garrantziaz arituko da, edo horren arazoak, luzaera mugagabea edo edertasuna... Eta hori guztia, dauzkagun giza- zentzumen denak eragin ahalko ditugula kontuan hartzen (hau da, ikusmena, ukimena, entzumena, usaimena, dastamena). Beraz, paisaiari egin ahal dio erreferentzia; edota lainoari, hezetasun tropikalari, hotzarekin batera euria, horma, izotza, lakuetako lasaitasuna, ibaietako eta itsasoko eraginkortasunari, ikuspegi ezberdinetako sentsazioari...
Iruzkin kritikoan obra horren zergatia, nolakotasuna eta ondorioa zehaztuz joango zarete.
Azkenik, izenburua ere zehaztuko duzue, izen batez edo esaldi labur batean azaltzen obraren alderen bat.

Ebaluazioa:
Lan teorikoan honako hauek hartuko dira kontuan: obra horiek urarekin duten erlazioa; bai eta erabiliko den bibliografia, irakasleak ekarria zein ikasleek euren kabuz bildua. Eta ikasleek egindako txosten laburra eta iruzkina. Honek guztiak kalifikazio osoko % 20ak balioko du.
Izenburuaren aldetik originaltasuna eta kontzeptuen sintesia baloratuko da. Eta justifikazioan, adieraziko diren argudioak eta defentsaren koherentzia ere bai. Arlo honek ere %20ak balioko du.
Lan praktikoan orokorrean eta azken ondorioa hartuko dira kontuan (esate baterako, forma, koloreak, gaiak, bukaera, erakusteko tokia eta modua...); hauetaz gaian kontzeptuen kopurua eta sintesia. Arlo hau garrantzizkoena eta zailena izanik, oro har, %60ak balioko du.

Baliabideak:
Lan teorikorako, iturri ezberdinetako bilaketa grafikoa zein idatzizkoa (liburutegian, internet- bilatzaileetan, aldizkarietan, entziklopedietan...) markatutako egileei buruz, eta geroko hautaketa.
Gure gai honetaz egileen, obren eta arlo ezberdinen zerrendak:
Pinturaren aldean:
Ivan Aivazovski: La tormenta en el mar
Camper David Friedrich: El mar de hielo
Esculturaren aldean:
Chillida: “El peine de los vientos”
Andreu Alfaro: “Talls”
Ikus- entzutekoei buruz:
Bill Viola: “5 ángeles para el milenio”
Marusela Gravell: “Mirando al mar”
Teatroari buruz:
La Fura Dels Baus: “Naumon”
Compañía H2O teatro: “Espectáculos para piscinas”, “pasacalles”
Beste batzuk:
Terry Rogers: Instalación el "Bourgeois"
Yayoi Kusama: Instalación “Agua”
Julie Atlas Muz: Fotografías “La sirena”
Yann Arthus Bertrand: Fotografías del mundo
Camarón: Musika “Como el agua”
Tchaikousky: Musika “El lago de los cisnes”
Hokusai: Comic “La gran ola”

Hauetaz gain beste informazio asko bila dezakezue interneten (erabili bilatzaile ezberdinak eta hitz-klabe desberdinak) zein eskolako liburutegian edo beste liburutegietan, euskaraz zein beste hizkuntzetan (Gaztelera, Ingelesa, Frantsesa...)

No hay comentarios: